www.nodelandsheia.no

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DRIFTSMELDINGER:

 

Torsdagens lyn og torden over Nodelandsheia 08.10.2012

 

Torsdagens lyn og torden som gikk over Nordelandsheia skapte problemer for mange av våre naboer.  Både direkte og inndirekte ”nedslag”/ ”overslag” gjorde at mange ble uten både TV, internett og strøm.  Andre fikk ødelagt annet elektriskt utstyr. Det er første gang på 25 år vi har opplevd et vær som har fått så store konsekvenser for så mange.

Nodelandsheia Kabelanleggs utstyr fikk mye ”juling” denne dagen, men alt av teknisk utstyr skal være reparert eller skiftet ut.        

Les mer her...

 

 

 

NRK-lisensen øker med 243 kroner på tre år 08.10.2012

 

Les mer her....

 

 

 

Feilretting av dekoder 08.10.2012

 

HDCP? i displayet?

 

 

Les mer her....

 

 

 

Viktig melding:
TV 2 sier opp kanaler

TV 2s hovedkanal blir fortsatt tilgjengelig for alle Canal Digital Kabel-TVs kunder, men TV 2 har nå sagt opp avtalen på Nyhetskanalen, Bliss og Filmkanalen som en konsekvens av valgfriheten i Grunnpakken.

Som kjent har Canal Digital Kabel TV kommet med en ny form for Grunnpakke, der noen kanaler er faste, mens andre er valgfrie. Som en konsekvens av valgfriheten har TV 2 bestemt seg for å si opp sine avtaler med oss.

Vi i Canal Digital Kabel TV skulle gjerne fortsatt å sende TV 2s nisjekanaler enten i den faste eller valgfrie delen av Grunnpakken, men blir med dette fratatt denne muligheten.

TV 2 har kommet med et priskrav som vil føre til en kostnadsøkning på 40-50 prosent hvis Canal Digital Kabel TV går med på deres krav. Vi opplever at TV 2 med dette velger å straffe våre kunder, og at de går til angrep på vår modell for valgfrihet som forbrukerne ønsker.

TV 2s hovedkanal blir fortsatt sendt over Canal Digital Kabels nett, og de andre kanalene blir å finne i den valgfrie delen av Grunnpakken frem til 23. november. Dersom vi ikke kommer frem til en løsning på denne konflikten, vil kunder som har valgt disse kanalene i valgfri del av Grunnpakken kunne foreta et gebyrfritt bytte av kanaler. Kunder som ennå ikke har fått informasjon om hvordan de velger kanaler i Grunnpakken vil få dette innen 1. oktober.

Vi jobber med å finne en løsning på denne konflikten, men det viktigste for oss er at kundene våre ikke skal bli tvunget til å betale en altfor høy pris for å se på reklamefinansiert TV.

 

 

 

 

www.nodelandsheia.no © 2009